Articles

Topic
Filter

Showing 9 results from a total of 9

| Issue 51

Drevni zubići otkrivaju da su prvi sisari vodili život sličan reptilima

Istraživanje zuba koji su stari 200 miliona godina poreklom od najranijih sisara vršeno je pomoću moćnih X-zraka u okviru Evropskog postrojenja za sinhrotronsko zračenje (ESRF). Ono sugeriše da su ti zubi funkcionisali isto kao kod njihovih hladnokrvnih srodnika – gmizavaca (reptila), što…

| Issue 39

Modeli Života

Tanasije Rakić (Biološki fakultet, Univerzitet u Beogradu). Model organizmi – kvasci, crvi, muve i miševi – pomažu naučnicima da zadru u tajne života.

| Issue 38

Šta se dešava kada ćelije prihvate oštećenje?

Prevela Nina Portolan (Biološki fakultet Univerziteta u Beogradu). Naučnici predlažu novu hipotezu koja se bavi jednom od preostalih velikih misterija evolucije životinja.

Topics: Understand, Biology

| Issue 41

Evolucija na delu: eksperiment od 67 000 generacija

Prevela Jelena Cvetanović (Biološki fakultet, Univerzitet u Beogradu). Jedinstveni eksperiment koji prati promene mikroba kroz hiljade generacija – tako da evoluciju možemo posmatrati na ubrzan način.

Topics: Biology, Science and society

| Issue 42

Evolucija na delu: patogeni

Patogeni koji ugrožavaju ljudsko zdravlje se neprestano menjaju i tako izmiču mogućnostima naše odbrane. Ali danas možemo da pratimo te promene na genetskom nivou, čak i dok se one odvijaju.

Ages: <11, 11-14, 14-16, 16-19;
Topics: Biology, Health

| Issue 36

Kako plankton može doživeti džet- leg

Prevela Katarina Katanić, Biološki fakultet Univerziteta u Beogradu. Jedna od najobimnijih migracija na svetu je uslovljena hormonom koji reguliše naš san.

Topics: Understand, Biology, Health

| Issue 33

Zarazni kanceri: DNK priča

Prevela Katarina Katanić, Biološki fakultet, Univerziteta u Beogradu. Šta čini da ćelije postanu kancerogene – i kako kancer postaje zarazan? U drugom od dva članka o prenosnim kancerima, Elizabeth Murchison je dala objašnjenje šta nam genetički detalji mogu reći.

Topics: Biology, Health

| Issue 20

Arheolog genoma: Svante Pääbo

Prevela Aleksandra Zečić, Biološki fakultet, Beograd. Evolucioni genetičar Svante Pääbo govori Eleanor Hayes o tome kako on istražuje po genomu da bi razumeo evoluciju čoveka.

| Issue 12

Bigl

Prevela: Tatjana Čonić. 2009. godine obeležava se sto pedeset godina od objavljivanja knjige “O poreklu vrsta” Čarlsa Darvina. Emanuel Rejno (Emmanuel Reynaud) podseća nas na priču o brodu na kome su udareni temelji Darvinove publikacije.

Topics: Science and society