Understand articles

Topic
Filter

Showing 10 results from a total of 12

| Issue 42

Kaip veikia evoliucija: ligų sukėlėjai

Sveikatai grėsmę keliantys ligų sukėlėjai nuolat evoliucionuoja, kad aplenktų apsaugines mūsų organizmo užkardas. Tačiau šiais laikais mes galime sekti jų pokyčius genų lygmeniu bemaž realiu laiku.

Ages: <11, 11-14, 14-16, 16-19;

| Issue 32

Pavadinimas: infekciniai vėžiai

Išvertė: Eglė Butkevičiūtė. Ar įmanoma vienam individui užkrėsti kitą vėžiu? Kai kuriems gyvūnams tai – įmanoma, ir, deja, unikali Tasmanijos rūšis dėl to gali išnykti.

| Issue 33

Infekciniai vėžiai: DNR istorija

Išvertė: Eglė Butkevičiūtė. Kas paverčia ląstelę vėžine ir kaip vėžys tampa infekciniu? Antrajame iš dviejų straipsnių apie užkrečiamus vėžius Elizabeth Murchison papasakoja apie tai, ką atskleidžia genetiniai duomenys.

| Issue 6

Kodėl biologinės įvairovės tyrimai apleisti

Išvertė Kauno regioninio inovacijų centro užsakymu.  Išvertė Kauno regioninio inovacijų centro užsakymu. Jūrų ekologai Iris Hendriks, Carlos Duarte ir Carlo Heip klausia, kodėl biologinės įvairovės tyrimai tokie apleisti, nors yra tokie svarbūs.

Topics: Biology, Earth science

| Issue 9

Kas nužudė vilna apaugusį mamutą?

Išvertė Kauno regioninio inovacijų centro užsakymu. Klimato pasikeitimas nėra naujas reiškinys. Caitlin Sedwick aprašo, kaip kompiuterinis modelis padeda mokslininkams paaiškinti vilna apaugusių mamutų išnykimą.

Topics: Biology, Earth science

| Issue 9

Medžiagų mokslas į pagalbą: lengvai pašalinama kramtomoji guma

Išvertė Kauno regioninio inovacijų centro užsakymu. Halina Stanley tyrinėja kramtomosios gumos istoriją, kokią įtaką gumos cheminė sudėtis daro jos savybėms, bei kaip mokslininkai naudoja šias žinias tam, kad kramtomoji guma mažiau terštų aplinką.

Topics: Physics, Chemistry

| Issue 7

Didžioji migracija

Išverstė Kauno regioninio inovacijų centro užsakymu, Kodėl ląstelės yra kaip gnu? Laura Spinney nagrinėja ląstelių migraciją ir organų formavimąsi, kaip pavyzdį naudodama mažytę ir permatomą zebrinę daniją.

Topics: Biology